طراحی سایت چیست؟

در ابتدای مسیر یادگیری چگونگی طراحی انواع سایت‌ها باید با مفهوم اصطلاحات آن آشنایی داشته باشید. طراحی سایت به جمع‌آوری ایده‌ها و اجرای آنها برای یک هدف خاص طبق اصول و قوانین مختلف گفته می‌شود. این روند هدف ارائه مطلب در صفحات الکترونیکی که کاربران می‌توانند از طریق اینترنت به کمک مرورگر به آن دسترسی داشته باشند را دارد. برای انجام این کار افراد باید دانش بسیاری از مهارت‌ها در رشته‌های مختلف را داشته باشند و اصول تولید و نگهداری سایت‌ها را بدانند. برای طراحی وب‌سایت، طراحی گرافیکی آن از اهمیت ویژه برخوردار است و طراحی رابط نویسنده از جمله کد استاندارد، نرم‌افزار اختصاصی، طراحی تجربه کاربری و بهینه‌سازی موتور جستجو هم جزو عوامل مهم طراحی یک وب‌سایت خوب هستند.

 تیم‌های مختلفی برای این کار وجود دارند که جنبه‌های مختلف این فرایند را پوشش می‌دهند اما بسیاری از طراحان هستند که فقط طراحی گرافیکی خود وب‌سایت را انجام می‌دهند. باید بدانید که قالب نمایشی و طراحی گرافیکی سایت در واقع همان طراحی وب است که محتوا مطالب سایت شما را به نمایش می‌گذارد. جلوه ظاهری اولین بخش از یک سایت است که مخاطب و کاربران آن را می‌بینند و ذهن آنها را درگیر می‌کند. اصطلاح طراحی سایت روند طراحی که مربوط به‌ظاهر سایت از جمله نوشتن نشانه آن است را توصیف می‌کند. طراحی وب‌سایت بخشی از مهندسی وب را در دامنه گسترده‌تر توسعه وب پوشش می‌دهد و طراحان باید از  تمام قابلیت‌های موجود برای طراحی وب استفاده کنند.

چرا کسب و کارها به سایت نیاز دارند؟

 

چرا کسب و کارها به سایت نیاز دارند؟

به نظر می‌رسد که امروزه شبکه‌های اجتماعی با حضور پر رنگی که در زندگی روزمره انسان‌ها دارند، بر فضای اینترنت حکومت می‌کنند. در این شرایط، ممکن است از خودتان بپرسید آیا واقعاً کسب و کار من به یک سایت نیاز دارد؟ جالب است که بدانید که مطابق آمار، بیش از ۷۰ درصد از مردم، قبل از خرید حضوری درباره برند مورد نظر خود به صورت آنلاین تحقیق می‌کنند. حالا تصور کنید کسب و کار کوچکی که وبسایت ندارد، شمار زیادی از مشتریان خود را از این طریق از دست خواهد داد. در ادامه به بررسی دلایل لزوم طراحی وب سایت برای کسب و کارها پرداخته‌ایم.

فروش بیشتر و کسب درآمد

در حال حاضر، عوامل مختلفی همچون دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت، گسترش روز افزون فروشگاه‌های اینترنتی و همچنین بحران کووید ۱۹ باعث شده است که فروش اینترنتی به طور چشمگیری افزایش داشته باشد‌. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ میزان فروش اینترنتی به بیش از ۵ تریلیون دلار برسد. طبیعتاً مشاغلی که سایت ندارند، این فرصت بزرگ و رو به افزایش را از دست خواهند داد.

یک سایت به شما کمک می‌کند تا به صورت ۲۴ ساعته در دسترس مخاطب باشید و حتی زمانی که خواب هستید، فروش داشته باشید. چه چیزی از این بهتر؟

ایجاد مزیت رقابتی با دیگر برندها

بررسی وضعیت رقبا همواره یکی از استراتژی‌های مهم در کسب و کارها بوده است. با طراحی یک سایت خوب برای کسب و کار خود، علاوه بر این که همواره وضعیت رقبای خود را بررسی می‌کنید، می‌توانید ضمن نیازسنجی از مخاطبان و کاربران آنلاین، با ایجاد مزیت رقابتی، نسبت به رقبای خود در جایگاه بهتری قرار بگیرید. برای مثال، تولید محتوای با کیفیت و پاسخ دهی سریع به سوالات مشتریان می‌تواند نوعی مزیت برای شما باشد.

رفع انتظارات مشتریان

با افزایش کاربرد اینترنت و فضای دیجیتالی در زندگی مردم، جستجوی آنلاین درباره انواع کسب و کارها نیز افزایش پیدا کرده است. مخاطبان انتظار دارند که شما در فضای آنلاین حضور داشته باشید. به جرأت می‌توان گفت حضور شما در فضای آنلاین، از طریق یک وب سایت علاوه بر این که شما را حرفه‌ای تر نشان می‌دهد، اعتبار شما را نیز در چشم مخاطبان افزایش داده و باعث می‌شود راحت‌تر به شما اعتماد کنند. 

انواع طراحی سایت کدامند؟

تا اینجای مقاله شما متوجه شدید که طراحی سایت چیست و می دانید که چگونه میتوان مراحل طراحی سایت را پیمود و بهترین طراحی سایت را انجام داد اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا همه سایت ها به یک روش طراحی و دیزاین می‌شوند؟ انواع مختلفی از طراحی سایت وجود دارد که کاربران و صاحبان پروژه بر اساس نیاز خود یکی از انواع طراحی سایت(شرکتی < پزشگی و خدماتی  را انتخاب کرد

صرفه جویی در زمان

یکی از زمان برترین کارها در مدیریت یک کسب و کار، برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است. با داشتن یک سایت، شما می‌توانید ضمن تعامل بیشتر با آن‌ها، به راحتی به سوالات رایج و تکرار شونده پاسخ دهید و زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنید.